lauantai 4. elokuuta 2012

Future Au Pair

Eli olen lähdössä 16 päivän kuluttua Au pairiksi jenkkeihin Marylandin osavaltioon vuodeksi. Asia on jännittänyt ja stressanut minua paljon nyt kun lähtö lähestyy koko ajan. Odotan kuitenkin innolla suuria muutoksia elämässä!

Aluksi siis lennän New Yorkkiin viideksi päiväksi Au pair kouluun (Lähtö 20. Elokuuta). Ja siitä koulutusten ja New Yorkkiin tutustumisen jälkeen lähden Marylandin osavaltioon. Se sijaitsee noin neljän tunnin ajomatkan päässä New Yorkista. Yhdysvaltojen pääkaupunki Washington D.C sijaitsee lähellä tulevaa asuinpaikkaani. Asun perheessä 12 kuukautta ja sen jälkeen olisi tarkoitus lähteä kiertelemään Yhdysvaltoja. Suomesta olisin siis poissa 13 kuukautta. Ikävä tulee varmasti alussa olemaan todella kova, mutta eiköhän se siitä lähde sitten rullaamaan! Lähtemistä helpottaa paljon myös se, että paras kaverini on lähössä pois myös vuodeksi, mutta vain Australiaan.

Nyt kesällä olen vain yrittänyt ottaa mahdollisimman rennosti, jotta kerkeän kaikessa rauhassa nauttia Suomen kesästä vielä kun olen täällä. Eilen me vietettiin kavereitten kanssa vähänniinkuin läksiäisiä, mutta kai joitain muitakin juhlia on vielä tiedossa tässä, kun vielä kerkeää!

Nyt vähän kuvia viimeaikaisista tunnelmista!

Parhaan kaverini kanssa lähdössä ulos tyttöjen iltaa!

Ennen yövuoroa vähän treenaamassa longboardilla...

Ja vielä tunnelmia "läksiäisistä".


Ja sitten vaan taas jännittämään tulevaa koitosta! I'm so excited!!
Peace, janni

7 kommenttia:

  1. Mun piti lahtea ekaks samoihin aikoihin jenkkeihin. Mutta taalla sita ollaan jo oltu kuukausi :) tsemppia sulle au pair kouluun! Seuraan sun blogia (:

    VastaaPoista
  2. Siis tosiaan..ajatus patkii :D ite oon au pairina San Diegossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! Mitä oot tykänny? Mulla tosiaa nyt 9 päivää ja jännittää kyllä paljon! Ootko tykänny sun perheestä ja minkälaista onollut muuten? :)

      Poista
  3. Hola! Olen kans ajatellut lähteä ensi vuoden alussa jenkkeihin. Minkä järjestön kautta lähdet? Ja millasen perheen valitsit? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka:)! Lähen Cultural Caren kautta. Sinänsä ei voi sanoo kuitenkaa että minkä perheen valitsee, sillä Cultural care kattoo sopivia matchejä ja sitten jos perhe pitää susta ja sä niistä niin mennään eteenpäin. Mullaki kävi tän mun tulevan perheen kanssa niin, että ne mietti kauan mun ja yhen toisen väliltä! Jotkut toki saa sen perheen tosi helposti.. Mut suosittelen ihmeessä hakemaan ja oon tykänny tosta CC:sta ihan älyttömästi! :)

      Poista
  4. Ok. No samaa järjestöä oon miettiny mutta toi Eur au pair vaikuttaa kans kivalta. mut hei jos sinne jenkkeihin päädyn nii katotaan jos törmätään. :D

    VastaaPoista